Kui mõtlete kodulehe loomise ja või uuendamise peale, siis esimene prioriteet on selle projekti eesmärgid paika panna. Alati on ju eesmärk saada hea lahendus, aga kuna “hea” on paraku väga subjektiivne mõiste, siis räägime lahti, kas hästi tehtud veebileht vähendab kulusid või suurendab käivet.

Igal endast lugupidaval ettevõttel, organisatsioonil ja juba ka ettevõtlikul inimesel peab olema veebileht. Sellele ei vaidle enam mitte keegi vastu, võtame seda iseenesestmõistetavalt. “Meie konkurendil on kena veebileht, me peame ka ikka tegema” või “ega meie veebilehe kaudu müüki ei teegi, aga me mõistame, et koduleht peab olema lihtsalt tänapäeval olemas” on mõned nendest lausetest, mida veebilehtede loojad aeg-ajalt ikka kuulevad päringu teinud klientide käest. Kogu lugupidamise juures, need ei ole laused, mida aastal 2018 tahaks enam kuulda ja loodan, et ka see saab kohe iseenesestmõistetavaks. Mistahes on veebilehe eesmärk (ja ma siiralt loodan, et enne teenusepakkuja poole päringuga pöördumist olete selle läbi mõelnud), on tegemist turundusvahendiga, mis mõjutab väga otseselt kontaktide arvu ja müüki ning ei tohi seetõttu olla nö. üle jala tehtud.

Veebilehe eesmärk

Veebileht on investeering ettevõtte edusse. Aga kas see investeering aitab tulevikus hoida kokku ettevõtte kulusid või suurendada tulusid? Või äkki mõlemat? See sõltub paljuski veebilehe loomise või uuendamise eesmärkidest.

Eesmärk: müüa kiirelt

Redwallil on väga laialdane kogemus kinnisvara valdkonna digilahenduste osas, seega võtame aluseks selle kõigile vähemalt mingil tasandil tuttava teema. Kinnisvarportaali Kv.ee andmetel on hetkel Eestis ligi 200 uusarendust. Kuidas küll sellises massiivis peaks arendaja jõudma uut kodu otsiva inimeseni ja temaga veel kontakti saama? Eks ikka seal, kus see potentsiaalne koduostja suurima osa oma uurimustööst teeb: veebis! On vähe neid uusarendusi, millel pole oma veebilehte. Sellest, kuidas veebileht aitab paranda kinnisvara müüki, oleme oma blogis juba varem kirjutanud. Kuid kas lisaks sellele, et potentsiaalne huviline leiab oma uue kodu veebist kiiremini, aitab veebileht ka kuidagi arendaja kulusid kokku hoida?

Paneme oma mõtte numbritesse. 2018. aasta augustikuu Tallinna korteritehingute mediaanhind oli 1725 €/m2. Omast laialdasest kogemusest oletame, et uusarendusprojekti “X” ruutmeetri hind on 2200 €. Arenduses on 40 korterit, mille keskmine ruutmeetrite arv on 65. Kogu arendus maksab seega 5.7 miljonit eurot. Laias laastus 70% sellest investeeringust on arendaja võtnud laenuks umbes 5% intressiga, mis teeb kuu kuluks korteri kohta umbes 5000 €. Mida kiiremini korterid müüdud saab, seda väiksem kulu ja suurem kasum, eksole! Ja pole ilmselt kahtlust, et arenduse veebileht, mis huvilises hea emotsiooni loob, saab ka rohkem päringuid. Kinnisvaraarenduse kodulehe eesmärk on tekitada palju liiklust ning päringuid. Kuidas päringutest müük teha, väljub juba veebilehe võimusest, aga suur päringute arv on ju päris ahvatlev.

Eesmärk: müüa palju

Kui kinnisvara kasumlikkus sõltub sellest, kui kiiresti objekt maha müüdud saab, siis kuidas on valdkondades, kus kasum sõltub läbimüügi suurusest?

Lihtne vastus on, et siis tuleb läbimüüki kasvatada! Kui pakud toodet, mida saab läbi e-poe müüa, on hea e-pood lahenduseks. Aga võtmesõnaks on siin muidugi “hea” - veebipood peab olema väga hästi läbi mõeldud ning kasutajale maksimaalselt mugavaks tehtud. Sest kui külastaja ei saa oma ostu mugavalt läbi viia, siis hääletab ta üsna kiirelt oma back-nupuga. Kui konkurendil on kasutajasõbralikum veeb, viib klient oma raha tema juurde - nii lihtne see ongi.

Mina veebikülastajana olen pidanud tihti kulmu kortsutama mõttega, et miks on keeruline investeerida minu kui potentsiaalse kliendi mugavusse? Miks te ei taha endale raha andmist lihtsaks teha!? Ning ei, see ei tulene minu valdkonnatundlikkusest, lihtsalt ajad on muutunud. Enam ei ole määravaks isiklikud suhted või pikaajaline koostöö - uus generatsioon esitab omad nõudmised ja need enamasti nutitelefoni teel.

Eesmärk: olla veebis esindatud

Kui veebilehe eesmärk on tutvustada teenust või olla visiitkaardiks, siis peab selle peamine fookus olema kliendiomandamiskulude vähendamine. Kui koduleht on ajale jalgu jäänud, selles olev sisu uuendamata ja disain kriibib silma, siis jätab see võimalikule uuele kliendile üsna ebausaldusväärse mulje. Isegi siis, kui ta on näiteks ettevõtte esindajaga juba kohtunud, kuid tal on vaja kiirelt veebist kontakte leida. Ja arvate, et üks tõsiseltvõetav ettevõte ei vaata aeg-ajalt oma koostööd partneritega läbi, et ehk leiab kellegi veelgi usaldusväärsema või soodsama?

Aga teie ju ei pakugi odavat toodet või teenust vaid ikkagi kvaliteetset! Kvaliteet on ühelt poolt subjektiivne ning teisalt on seda vaja kogu aeg taastoota. Ja kuidas veenda uut klienti selles, et te olete kvaliteedi pakkuja? Isegi brändid, mida peetakse kvaliteedi võrdkujudeks, ei saa endale lubada veebis kehva kohalolu. Vaadake kas või Audi või Rolexi veebi. Kui neil oleks silma kriipiv veeb, siis ju mõtleks, kas neid kliendi mugavus ei huvitagi.

Hea disain ja kasutajakogemus on kvaliteedi märk - indikatsioon sellest, et teenusepakkuja on kliendikeskse suhtumisega, mitte ei püüa müüa kellele iganes. Ja kvaliteedi eest saab teatavasti hinda küsida. Ma olen nõus ka rohkem maksma, kui ma saan kiirelt asjad aetud ilma oma närve kulutamata.

Vaatame jälle numbreid: oletame, et üks eluterve ettevõte teeb aastas maagilise 1 miljon eurot käivet. 10% sellest tuleb ehk veebi kaudu leitud kontaktide kaudu. Aga kui investeeriks veebi ning annaks sellega võimaluse müügiinimestel tegeleda juba saabunud kontaktidega, selle asemel, et neid ise otsida? Hea veeb või e-pood võib juba esimese aastaga kahekordistada tehingute arvu. 100 000 € aastas juurde laias laastus 10% investeeringu eest. Kui kiiresti see veeb siis investeeringu tagasi teenib?

Kas vennapoja tehtud veeb on investeering?

Kiire ülevaate lõpetuseks pean siiski tõstatama korraks veel teema: odav versus kallis. Minu üks lemmiktsitaate ja motosid on filmitegija Alan Arkini poolt:

Sa kas kasvad või laguned, vahepealset pole olemas. Kui seisad paigal, laguned.

Kui soov on kasvada, tuleb kasvu investeerida. Ma ei räägi raha niisama veebilehe looja pihta loopimisest, aga uskuge mind - anna kogenud disainerile või arendajale võimalus lasta mõte lendu ja pakkuda lahendusi ning silm läheb särama nii temal kui teil! Kui kohapeal seismine käib kah, siis aitab võimalikult piiratud ressurssidega loodud veebileht kindlasti väga hästi vaikset hääbumist kiirendada.

Seega võib veebileht sõltuvalt selle eesmärkidest olla nii kulude vähendaja kui tulude suurendaja. Läbimõeldud disainiga ning kasutajale mugav veebileht aitab kasvatada ettevõtte usaldusväärsust, kokku hoida kliendiomandamiskulusid ning suurendada märgatavalt potentsiaalsete kontaktide arvu.

Kui leiad, et on aeg vaadata üle, kuidas Sinu koduleht saaks kasvule kaasa aidata, siis kirjuta, saame kokku ja arutame!

Küsi meilt veebilehe lähteülesande ankeeti!

Ankeet annab meile infot su ettevõtmise ja tehtavate tööde kohta. Ühtlasi aitab see sul ka endal asjad selgeks mõelda.

Võta ühendust

Võta meiega ühendust!

Kristel Orusalu

Kristel Orusalu

Tegevjuht
See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.
Täname!

Vastame teie kirjale peagi.