Jäta menüü vahele

Projekt

Eesti rahva sada valikut

Veebimängus saab seltskonnaga avastada üksteise ja iseenda väärtusi ja tugevdada grupitunnetust.

Tartu ülikooli eetikakeskus oli mõned aastad varem loonud mängu füüsilisel kujul, nüüd tegime sellest digitaalse versiooni. Füüsilisel kujul on mäng päris raske karp ja sellest tuli tegijatel idee, et mängida võiks saada hoopis nutiseadmete abil, digikeskkonnas.

Milles mäng seisneb? Mängus on kaardid, millel mingi eluline dilemma ja antud on variandid, kuidas otsustada. Näiteks, mida teeksid sina, kui samal ajal toimub hea sõbra sünnipäev ja vanaema juubel? Lisaks isiklikule valikule tuleb püüda ka kogu mängijate grupiga ühisele arvamusele jõuda, arutleda, argumenteerida, aktsepteerida teistsuguse arvamuse olemasolu. Siin peitub mängu grupitunnetuslik väärtus, nii et mängu kasutatakse lausa meeskonnatöö koolitusvahendina.

Digivormi kohandus mäng üsna sujuvalt. Visuaalne stiil tuli põhimõtteliselt füüsilisest mängust. Füüsilisest mängust erineb digivariant selle poolest, et lisaks tavamängijatele on mängus ka mängujuht – sest keegi peab mängu loomise ja muud ühised otsused nö vormistama, nuppu vajutama, et mäng digis toimuks. Kasutuskogemus on tegelikult hästi vähenõudlik ja lihtne, et ka näiteks vanemad inimesed või digivõhikud saaksid mängimisega hakkama.

Mäng tahvelarvutis
Pilt siin ja päises: TÜ eetikakeskus

Digimängu suur eelis loojate jaoks on see, et mängimistest saab koguda statistikat. Eetikakeskuse teadlased uurivad nimelt otsustusprotsesse ja väärtuste kujunemist, nii et ses mõttes on mäng neile tänuväärt töövahend.

Hea on ka, et digimängus saab nö mängukaarte ehk dilemmasid muuta, lisada, eemaldada. Füüsilises mängus seda ei saa, mäng on valmis trükitud ja nii on. Paindlikkust ja kaasatust lisab see, et mängijad saavad anda tagasisidet ja ka ise dilemmasid välja pakkuda mängu lisamiseks.

Kodulehe avavaade

Et tegemist on veebipõhise mänguga, siis selle nö väravaks on informatiivne turunduslik koduleht. Lisaks mängimisele saab infot mängureeglite, tegijate, füüsilise mängu saadavuse ja meeskonnakoolituste kohta.

Mäng on arendatud kaasaegsele Vue raamistikule, mis ongi mõeldud veebirakenduste, mängude ja äppide loomiseks.

Mänguga liitumine ja mängupaki koostamine
Mängu loomine
Juhtum ja valikud, mille seast mängija valiku teeb
Projekti meeskond

Silver Sikk (UX/UI, lähteülesanne), Mattias Valk (arendus), Helari Palmiste (lähteülesanne), Richard Aljaste (arendus), Marili Uuetoa (arendus), Maarja-Liisa Järve (testimine), Kristel Orusalu (lähteülesanne, pj)