Jäta menüü vahele

Blogi

Kogemuslugu: uued tuuled uuel positsioonil

Mul on olnud privileeg töötada veebiarendajana mitme aasta jooksul ning see on olnud üks minu elu parimatest otsustest. Olen saanud võimaluse töötada erinevates projektides, mis on andnud mulle mitmekesise kogemuse selle kohta, milline on veebiarendaja roll ja kuidas see võib erineda sõltuvalt ettevõttest ja projektist - aga mitte enam.

Maidu Saat

30.05.2023

Eelnev kogemus

Minu esimene kogemus veebiarendajana oli ühes väikeses ettevõttes, kus ma töötasin kaheliikmelises meeskonnas. Meie ülesandeks oli luua veebilehti klientidele, kes soovisid oma äri veebi tuua. Kuigi see oli minu esimene kogemus veebiarendajana, oli see suurepärane võimalus õppida erinevate programmeerimiskeelte ja -raamistike kohta ning saada praktilist kogemust veebilehtede loomisel.

Järgmine kogemus tuli suuremas ettevõttes, kus ma töötasin meeskonnas, mis tegeles veebiarendusega mitme erineva kliendi ja projekti jaoks. Siin oli minu roll rohkem spetsialiseeritud ja keskendusin peamiselt veebirakenduste arendamisele meeskonnas. See oli minu jaoks suur väljakutse, kuna mul oli vaja õppida, kuidas luua tõhusaid ja kasutajasõbralikke veebirakendusi ning kuidas teha koostööd erinevate meeskonnaliikmetega nagu disainerid ja projektijuhid.

Need kogemused on aidanud mul mõista, et veebiarendajana töötamine ei piirdu ainult koodi kirjutamisega, vaid hõlmab ka kommunikatsiooni ja tugevat koostööd meeskonnaliikmetega. Lisaks on oluline mõista, et veebiarendus on pidev õppimisprotsess, kuna tehnoloogiad ja töömeetodid arenevad pidevalt ning on vaja olla kursis ka kõige uuemate suundadega.

Uued tuuled – uued väljakutsed

Viimasel aastal tekkis tunne, et olen jäänud justkui paigale ning seetõttu otsustasin, et tuleb midagi ette võtta ja teistsugust proovida. Olen palju lugenud läbipõlemisest ja kui kaua sellest taastumine aega võib võtta. Lisaks oli üha suurem vajadus kodukontoris töötamise järgi, mis mind veelgi enam suunas avatud meelega ringi vaatama. Ja nagu välk selgest taevast ilmus Redwalli veebilahenduste kasutajatoe spetsialisti töökuulutus minu Facebook-i feed-i!

Olin enda peas juba otsustanud, et midagi tuleb praeguses elus muuta, mistõttu otsustasin kandideerida. Arvestades minu eelnevat tausta veebiarendajana (peamiselt küll WordPressi teemal), siis tundsin, et veebilahenduste kasutajatoe spetsialisti pakkumine peaks mulle sobima küll ja veel. Kogu suhtlus ja kontakt käis üle videosilla – mind võtsid soojalt vastu Kadi ja Kristel. Kui detailid selgeks räägitud, võeti mind meeskonda ja töö sai alata. Töötan hetkel 100% ajast kodukontoris ja olen sellega igati rahul.

Mis töö see on?

Veebilahendused on muutunud tänapäeva elu lahutamatuks osaks ning nende kasutamine on muutunud lihtsamaks ja mugavamaks kui kunagi varem. Kuid nagu igal tehnoloogial, on ka veebilahendustel oma piirangud ja probleemid, millega kasutajad võivad kokku puutuda. Sel põhjusel on oluline, et veebilahenduste kasutajad saaksid tõhusat ja kiiret tuge, kui nad seda vajavad. Selleks on olemas spetsialistid, kes tegelevad veebilahenduste kasutajatoega.

Veebilahenduste kasutajatoe spetsialist on inimene, kes vastutab kasutajatele tõhusa ja kvaliteetse toe pakkumise eest, kui nad puutuvad kokku veebilahenduste kasutamisest tulenevate probleemidega. Spetsialistid peavad suutma probleeme kiiresti diagnoosida ja lahendada, pakkudes samal ajal kasutajale tuge ja juhiseid, kuidas sarnaseid probleeme tulevikus vältida. Kuna veebilahenduste kasutajatoe spetsialistid on esimesed inimesed (Redwallis küll tegelikult teised – siin võtab kliendipäringuid vastu kasutajatoe konsultant), kellega kasutajad probleemide korral kokku puutuvad, on nende roll äärmiselt oluline.

Töö on väljakutsuv ja nõuab palju erinevaid oskusi. Lisaks tehnilisele pädevusele peavad spetsialistid olema ka suurepärased suhtlejad – tööd tehes tuleb selgitada keerulisi tehnilisi probleeme selgelt ja arusaadavalt ka tavakasutajale. Nad peavad olema suutelised leidma probleemidele lahendusi kiiresti ja tõhusalt, olles samas rõõmsameelsed ja kannatlikud, kui kasutajad on stressis või pettunud, et rakenduses esineb vigu.

Tänapäeval kasutavad paljud ettevõtted erinevaid veebilahendusi, et pakkuda oma klientidele tõhusamat teenust. Seetõttu on veebilahenduste kasutajatoe spetsialistide töö äärmiselt oluline nende ettevõtete jaoks, kuna see tagab, et nende kliendid saavad kasutada kvaliteetset veebilahendust. See omakorda suurendab ettevõtte mainet ja aitab säilitada klientide lojaalsust.

Redwall haldab mitmeid veebilehti, mis kasutavad erinevaid sisuhaldustarkvarasid – WordPress, Joomla!, Voog, Magento ja Wix. Nendest kõige rohkem tuttav olen ise just WordPress platvormiga. See on ka suund, mida ettevõte üritab kõikide klientide puhul rakendada. Liigume selles sunnas, et uued veebilehed luua WordPressile ja vanad kliendid teistelt platvormidelt aja jooksul üle tuua.

Kuna minu eelnev kogemus oli ainult WordPressi vallas, siis eesootavad ülesanded Joomla! platvormiga olid esiti hirmuäratavad. Tulles WordPressi loogilisest maailmast Joomla! “labürinti”, oli selge, et saan justkui lahtise labakäega, plaksti, vastu nägu. Nii oligi. Esimese hooga tekkis peas mitmeid küsimusi teemal “Miks Joomla, miks?” . Mida aeg edasi, seda rohkem tuli Joomla! labürindis ekselda, ära kaduda ja kodutee leida. Tänaseks, 4 kuud hiljem, olen leidnud selle mustri, kuidas seal hakkama saada. Töö teiste platvormidega läheb ladusamalt, sest need on minu jaoks kordi loogilisemad oma ülesehituses.

Kokkuvõtteks

Kokkuvõttes võin öelda, et minu kogemused veebilahenduste kasutajatoe spetsialistina on olnud väga mitmekesised ja õpetlikud. Olen seotud olnud erinevate projektide ja veebilahenduste probleemide lahendamisega.

Läbi nende kogemuste olen saanud aru, et kasutajatoe spetsialisti roll on laiem kui lihtsalt veebilehtede probleemide lahendamine ning hõlmab ka tugevat kommunikatsiooni, koostööd ja pidevat õppimist. Lisaks on oluline mõista, et erinevates ettevõtetes võib rolli spetsiifilisus erineda ja see võib mõjutada ka meeskonnas suhtlemist ja koostööd.

Üldiselt olen väga tänulik nende kogemuste eest, kuna need on aidanud mul kasvada nii professionaalselt kui ka isiklikult ning on õpetanud mulle palju olulisi oskusi, mis on vajalikud edukaks tööks.

Tahad teha karjääri veebilehtede planeerimise, disaini või arenduse vallas?

Tule ja saa väärt kogemusi Redwallis reaalseid asju tehes!

👋 Kirjuta meile job@redwall.ee.

Räägi mõne lausega, kes sa oled ja miks just meile tahaksid tulla?

Lisa ka CV. Disaineritelt ja arendajatelt ootame lisaks linki oma portfoliole või tehtud töödele.

Teemad: