Jäta menüü vahele

Blogi

Kogemuslugu: esimesed sammud uues valdkonnas

Mugavustsoonist väljumine aitab tihti teha samme edasi. Järgnevalt räägin rõõmudest ja raskusest, mis mind uude töövaldkonda sisenemisel saatsid.

Markus Lokk

11.04.2023

Esimesed sammud uude valdkonda sisenemiseks

2022. aasta kevadest saati tundsin, et vajan muutust. Olin selleks ajaks oma eelmises töökohas juba 4 aastat olnud. Kuna olin siis ka 2. aasta IT-tudeng, siis soovisin alustada tööd samas valdkonnas, et teha karjääriredelil soovitud suunas samme edasi. Soov ja tahe olid suured, kuid ei osanud kuskilt alustada ega oma võimalust otsida. Olin justkui mugavustsoonis.

Suve hakul tundsin, et pean tegema muudatuse ja mugavustsoonist välja saama, et teha karjääriredelil samm edasi. Olin valmis võtma riski ja seetõttu kandideerisin töökuulutustele, mis mulle silma jäid ja tundusid sobivad. Kuna olen üpris introvertne inimene ning varasemalt ei olnud ma niimoodi tööd otsinud, siis olin ärevil kogu ees ootava protsessi pärast.

Kandideerimise hetkel pärines minu kogemus veebiarendaja rollist peamiselt iseseisvast õppimisest. Olen küll arvutitega juba väikesest saadik sina peal olnud, kuid sügavam huvi veebiarenduse vastu tekkis mõned aastad tagasi. Võtsin ühe online kursuse, mida vahelduva eduga tegin, kuid kuna ma ei olnud tookord päris kindel, missugune minu teekond võiks olla ja mida teha sooviksin (lisaks toimus samal ajal eraelus päris suur muudatus), siis jäi antud kursus lõpuni tegemata.

Enne Redwalli sain ennast proovile panna kahes teises ettevõttes sarnasele ametikohale kandideerides. Jõudsin mõlemal korral küll lõppvooru, kuid takistuseks sai reaalse töökogemuse puudumine. Sain proovida proovitöö tegemist, küll lihtsama landing page’i loomist, millega sain enda arvates korralikult hakkama, kui ka veidi keerulisema veebirakenduse loomisega, kus tuli põhjalikult toimetada ka Javascript’iga.

Viimase proovitöö tegemine oli minu jaoks keeruline ning mahukas. Raskemaks muutis töö sooritamist ka ajaline tähtaeg. Kuna ma ei olnud varem midagi nii mahukat ja keerulist nullist loonud, siis kahtlesin algselt, kas saan sellega üldse hakkama. Nägin projektiga palju vaeva ning kulutasin selle peale mitmeid tunde, aga mida enam projektiga tegelesin seda enam tekkis minus huvi lahenduste otsimise vastu ja hasart, et ülesanne edukalt sooritada. Sain sellega hakkama ning olin ise rahul, et suutsin, enda jaoks sel hetkel väga keerulise, ülesande lahendada. Kindlasti oleks saanud antud veebirakendust lahendada mitmel erineval moel, kuid leidsin lõpuks oma viisi ja suutsin läbi selle rakenduse toimima panna. See õpetas mulle, et isegi kui ülesanne tundub keeruline tuleb sellele läheneda süstemaatiliselt: võtta suur eesmärk väiksemateks “osadeks” lahti ja proovida neid lahendada samm sammu haaval.

Kuna olin kaks korda jõudnud viimaste kandidaatide hulka, aga lõpuks valituks siiski ei osutunud, siis tekkis juba vaikselt arvamus, et äkki ma ei sobigi selle töö peale. Kuidas peaks töökogemust juurde saama, kui selle puudumine on peamine põhjus miks töökohta ei pakuta?

Kandideerimisprotsess Redwalli

Augusti alguses märkasin uuesti Redwalli töökuulutust ning kuna mäletasin, et see oli mulle ka varasemalt silma jäänud, siis otsustasin sel korral kandideerida. Järgmisel päeval sain Kristeli käest juba vastuse koos mõne täpsustava küsimusega nii minu enda kui ka minu ootuste kohta. Saatsin täiendavad vastused ja liikusime kandidatuuriga edasi. Ka sel korral sain teha proovitööd, et Redwalli kollektiiv saaks minu olemasolevatest oskustest parema ülevaate. Proovitööks saadetud projekti puhul tuli luua staatiline versioon veebilehest. Plusspunkte sai reaalselt töötava veebilehe eest, mis oleks juba ka WordPressiga seotud. Sel korral sain ise esitada realistliku tähtaja, mis võttis minult lisapingeid maha.

Kuna ma ei olnud kunagi varasemalt nullist WordPressi lehte loonud, siis otsustasin seda proovida, et võimalusel plusspunkte teenida. Jõudsin sellega üpris kaugele, aga keerulisemaid disainidetaile ei saanud ma niimoodi kuvama nagu oleksin soovinud. Ka minu antud tähtaeg proovitöö tegemiseks hakkas vaikselt lähenema. Otsustasin seetõttu proovitöö lahendada staatilise veebilehena.

Peale proovitöö esitamist sain mõne päeva pärast ka väga põhjaliku tagasiside, mille üle oli mul väga hea meel. Minu jaoks näitas see, et proovitööd oli tagasiside andmiseks vaadatud põhjalikult ja analüüsiks oli päriselt aega panustatud. Tagasisides toodi välja nii hästi tehtud asju kui ka olulisi asju millele peaksin tulevikus tähelepanu pöörama.

Järgmise sammuna sain kutse vestlusele – külastasin Redwalli kontorit ning sain tuttavaks Kristeli ja Kadiga. Peale meeldivat vestlust liikusid asjad päris kiiresti edasi. Küll aga algselt kandideeritud veebiarendaja positsiooni puhul arvati, et ma ei ole selleks veel päris valmis. Mis puudutas WordPressile veebilehtede loomist, siis olin selle väitega nõus, sest see kogemus puudus mul täielikult. See-eest pakuti mulle kasutajatoe spetsialisti rolli, mis sisaldab endast väiksemaid lisaarendusi, veebilehtede haldust ja hooldust, mitmete erinevate probleemide lahendamist ja palju muud. Leidsin, et see võiks alustuseks aidata luua hea vundamendi uues valdkonnas toimetamiseks. Antud roll annab võimaluse tegeleda paljude erinevate projektidega ning õppida erinevate tööprotsesside kohta. Peale jah sõna andmist sain juba järgmisel päeval kinnituse, et mind oodatakse Redwalli tööle. Olin põnevil, kuid samas ka pisut ärevil uue kogemuse suhtes.

Tutvumine Redwalli kollektiivi ja tööprotsessidega

Juba järgmisel nädalal peale töövestlust oligi mul esimene ametlik tööpäev Redwallis. Hommikul kontorisse jõudes kohtusin esimest korda kogu kollektiiviga ning õnneks võeti mind väga hästi vastu. Alustasin nädalat oma töövahendite seadistamisega ning dokumentatsiooni ja tööprotsessidega tutvumisega. See andis mulle hea ülevaate, kuidas päriselt mõnes IT-ettevõttes töö käib ning kui paljude erinevate asjadega tuleb tööd tehes arvestada.

Tööprotsessid olid arusaadavalt dokumenteeritud. See on just oluline seetõttu, et ühe veebilehega võib tegelda mitu inimest, mistõttu on kõigi töötajate jaoks oluline omada arusaamist ja ülevaadet varasemalt tehtud töödest. Peale tööprotsessidega tutvumist sain juba oma esimesed ülesanded. Ülesandeid jagab mulle senini kasutajatoe konsultant Kadi, kes on esimesest päevast saati olnud mulle igapäevaselt suureks abiks. Alati toetab, mõtleb kaasa ning aitab kõikide küsimuste ja muredega.

Üpris kiiresti tundsin ennast tööl mugavalt. Kogu kollektiiv oli (ja on senini) väga abivalmis ja toetav. Kui jääd millegagi hätta, siis aitavad kõik töökaaslased hea meelega nii nõu, kui vajadusel ka jõuga. Iga päevaga sain juurde palju uusi teadmisi ja oskusi ning ajaga oskasin erinevaid ülesandeid järjest kiiremini lahendada. Muidugi oli ka tagasilööke ja probleeme, mille lahendamine võttis rohkelt aega, aga töökaaslased alati julgustasid, et sellest ei ole midagi, kui mõni asi võtab kauem ning kogemusega tulevad ka oskused. See aitas jääda keerulisemate probleemide lahendamisel rahulikuks ja julgustas vajadusel abi küsima.

Kasutajatoe tööde puhul aitas mind päris palju kasutajatoe spetsialist Franco – seletas erinevate probleemide põhjuseid ja aitas leida lahendusi. Sain temalt alati küsida, kui ei olnud milleski kindel.
Kuna PHP programmeerimiskeelega mul varasemat kogemust ei olnud, siis ülesannete puhul, mis vajasid koodis paranduste tegemist, sain vajadusel töökaaslaste käest juhtnööre küsida. Kõik arendajad on mind aidanud erinevate projektide seadistamise ja loogika seletamisega. 

Redwalli kõige kogenum arendaja Mattias oskab aidata kõigega. Kui miski on arusaamatu või tundub keeruline, siis Mattias aitab alati leida küsimustele vastuseid ja ka neid väga hästi selgitada. Kõikidelt töökaaslastelt olen saanud palju abi, mis lihtsustas minu sisseelamisprotsessi ja tekitas kiiresti tunde, et olen osa Redwalli töökollektiivist. Õppida on aga veel palju – tunnen, et iganädalaselt saan juurde uusi oskusi ja teadmisi, mille üle on mul hea meel.

Minu töölaud Redwalli kontoris.

Senine töökogemus

Redwallis oldud kuude jooksul olen saanud teha väga mitmekülgset tööd. Kasutajatoe spetsialistina olen saanud tegeleda väga paljude erinevate veebilehtedega ja lahendada mitmekesiseid soove. Olen saanud teha nii lihtsamaid ülesandeid otse haldusest kui ka lisaarendusi. Mõned tööd on ajaga muutunud rutiinsemaks ning nende tegemine käib praegu juba üpris kiirelt. Samas on pidevalt tööde järjekorras ülesandeid, mis nõuavad rohkem aega, energiat ning mõnikord ka nõupidamist kolleegidega, et leida optimaalseim lahendus. Olgu ülesanne kui keeruline tahes, Redwallis on alati eesmärk teha kõiki töid kvaliteetselt. Kindel on see, et tänu mitmekülgsetele ülesannetele ja toredatele töökaaslastele Redwallis igav ei hakka.

Lisaks põnevale ja väljakutsuvale tööle, mugavale kontorile ning toredatele kolleegidele on Redwallis töötamise suurteks eelisteks ka ettevõttesisesed arenguvõimalused ning see, kuidas oma töötajatest hoolitakse. Meil on lahedad ühisüritused – näiteks lauamänguõhtud, jõulude ja sünnipäevade tähistamised, erinevad väljasõidud ja palju muud põnevat. Töö tegemise puhul on võimalus kasutada ka kodukontorit, mida olen seoses õpingute ja tiheda graafiku tõttu korduvalt kasutanud. Redwallis suhtutakse kodukontorisse mõistvalt ja toetavalt ning ollakse valmis pakkuma erinevaid lahendusi, et töötajad tunneksid ennast mugavalt ja hästi.

Kokkuvõtteks võin öelda, et olen rahul, et mulle on antud võimalus sellises toredas ettevõttes tööd teha. Mulle meeldib, et keskendutakse töö puhul kvaliteedile kõikides ülesannetes ning ei oma tähtsust, kas tegemist on väiksema või suurema väljakutsega. Ettevõttes on olemas arenemisvõimalused, mis on minu jaoks oluline, kolleegid on abivalmid ja toredad ning Aparaaditehases asuv kontor on hubane ning meeldiv koht töötamiseks.

Teemad: