Olen pikka aega juurelnud selle üle, miks digiagentuuridel, reklaamibüroodel ja ka paljudel arendusfirmadel oleks nagu võistlus koguaeg selle nimel, kellel on ägedam kontor. Mitte töötajasõbralik, see on pigem eraldi kategooria, vaid just nipitiri asju täis.

 Digiagentuur

Kui mõelda ajas tagasi, siis traditsioonilised (või siis nüüd juba 'vanad') agentuurid olid ehk pigem Mad Men stiilis maailmast: kvaliteetse sisustusega, professionaalsed töökeskonnad, kus kanti viisakaid kontoririideid/ ülikondi ning projekte tehti kaua ja ühtegi eksimust ei võinud olla – neid ei saanud ju hiljem lihtsalt ja odavalt parandada. Ent siis tulid digitaalsed agentuurid, kes algselt olid traditsioonilistele alltöövõtjad ja hiljem juba iseseisvad täisteenust pakkuvad ettevõtted. Praeguseks on traditsiooniline ja digimeedia niivõrd teineteisest läbi imbunud, et päriselt ei saagi selliseid vahesid enam teha. Plakatitel on QR koodid, reklaamidel on hashtagid ja sotsiaalmeedial ning internetil on vankumatu ja aina kasvav jõud.

Peale selle, et digiagentuuridel on imelikud nimed (Eesti omasid mainimata, on välismaal olemas näiteks Razorfish, Stink Digital, Stickyeyes jne) on neil ka naljakad kontorid lebokohtadega, liulaskmiseks mõeldud torudega, ping pongi laudadega ning kas või Nutella-station’itega (nähtud Dubai agentuuris Lowe MENA, kellele kunagi reklaame tegin). Ühest küljest on tegu enesereklaamiga – lahe kontor annab justkui disainikarmat juurde, pealegi on töötajatel seal mõnus olla ja aega veeta. Teisest küljest on sellise kontori esiteks disainimine ja ehitamine ning teiseks ka jooksvad kulud palju kõrgemad kui traditsioonilisel kontoril. Miks ei võiks digiagentuurid oma klientidele pakkuda selle võrra paremat value for money kogemust ning töötada sellistes kontorites, kus kõik teisedki, ilma hamburgerikujuliste kott-toolide ja mocchachino masinateta? Maailma kõikide ägedate digiagentuuride kontorite kirju kribu-krabu seest ei paista praeguseks enam individualismi välja.

371a0e41df4cb8a4eed29f1905f95658

Eelmise aasta saja parima digiagentuuri tipus on SapientNitro – ettevõte, kellega mul on olnud rõõm ja au koostööd teha need neli aastat, mil ma Londonis elasin. Nende kontor Spitalfieldsi turu kõrval on lihtne ja modernne, ilma eriliste lisade ning kreiside elementideta, kuid siiski kaunis ja õhuline töökeskkond, mis ei pärsi loovust ega tekita paha tuju. Ehk peate mind vanamoodsaks, aga kodukeskkonda meenutava ning lauamänge ja vidinaid täis 'vinge' kontori asemel tahaksin pakkuda kliendile ülimalt professionaalset teenust, ilma muude segajate ja kuluartikliteta. Digiagentuuri olulisimad määrajad on ettevõtte toodang ja loome, muu on lihtsalt ebavajalik, mis siis, et näiliselt põnev, tilu-lilu.

Muffinitoolide foto Pinteresti boardilt ja Google slide siit

Võta meiega ühendust!

Kristel Orusalu

Kristel Orusalu

Tegevjuht
See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.
Täname!

Vastame teie kirjale peagi.