3 eelist, miks kasutaja käitumist analüüsida

  1. Saad reaalse ülevaate sellest, mis inimesi huvitab, millele kasutajad tähelepanu pööravad ja mida ignoreerivad.
  2. Saad teha kindlaks, mille taha kasutajad takerduvad, mis neid segab ja miks nad lehelt lahkuvad.
  3. Uurimaks, kuidas spetsiifilised lehed ja veebilehe osad toimivad.

Mis on kasutaja käitumine?

Kasutaja käitumine hõlmab kõiki toiminguid, mida külastajad veebilehel teevad:

  • kus ja millele nad klikivad
  • kui kiiresti nad lehte kerivad
  • milliseid teid ja linke kasutavad lehel navigeerimiseks
  • millistel lehe osadel peatutakse pikemalt
  • kust nad lõpuks veebilehelt lahkuvad

Kuidas mõista kasutajate käitumist ja vastavalt sellele oma veebilehte paremaks muuta?

Kujutle, et sul on oma isiklik kauplus, kus saad inimeste probleeme jooksvalt lahendada. Näiteks kui märkad, et klientidel on vahekäikudes liikumisega probleeme, saad teha muudatusi, et olukorda parandada. Kui näed, et kliendid ei suuda toodete vahel valida või leida õiget toodet, saad kliendiga rääkida ja anda soovitusi. Kassasse saabuvatelt klientidelt on võimalik küsida tagasisidet, kas nad leidsid, mis nad otsisid ning kuidas nad on tootevaliku ja kvaliteediga rahul? Ühtlasi näed, kui palju on neid kliente, kes lahkuvad poest midagi ostmata.

Kahjuks veebis selline vahetu interaktsioon puudub. Sa ei näe inimesi oma veebilehel ringi liikumas ega saa kassas nendega nende muljetest rääkida. Ligipääs kasutajatele on piiratud ja on üsna raske kasutajate soove, muresid ja käitumist mõista.

Siin tulebki appi kasutaja käitumise analüüs. See aitab sul oma veebilehte kasutajatele mugavamaks ja selgemaks muuta.

Mis on kasutaja käitumise analüüs? 

Kasutaja käitumise analüüs on kvantitatiivsete ja kvalitatiivsete andmete kogumise, kombineerimise ja analüüsimise meetod, mis aitab mõista, kuidas kasutajad toote või veebilehega suhtlevad.

Näiteks annab see vastuse küsimustele “Miks inimesed minu veebilehte külastavad?” või “Miks inimesed mu veebilehelt lahkuvad?”.

Külastuste kohta käivat informatsiooni saab Google Analyticsi abil analüüsida, kuid need andmed on üsna tihti päris puudulikud ja seega tekib oht valejäreldusi teha.

Lihtne statistika näitab, kui palju on näiteks külastusi jms, kuid ei vasta ühelegi miks-küsimusele. Selleks ongi kasutaja käitumise analüüs koos tööriistadega, mis aitavad teil saada kasutaja käitumisest täieliku pildi.

Üheks selliseks tööriistaks on Hotjar. Hotjar aitab koguda erinevaid andmeid, mis aitavad mõista, mis probleemid kasutajal sinu veebilehel tekivad. Hotjar genereerib sessiooni salvestusi, heatmap’e ja muud kasulikku kasutaja toimingute visualiseerimiseks ja analüüsimiseks.

  • Sessiooni salvestused on tegelikud toimingud, mida kliendid sinu veebilehel teevad (klõpsud, kerimised jne). Näed, kuidas päris inimesed reaalselt lehel liiguvad.
  • Kuumuskaart (heatmap) näitab, kus kliendid lehel kõige rohkem aega veedavad ja kuhu nad klikivad. Saab selgeks, millised nupud, videod või lingid saavad kõige rohkem tähelepanu.
  • Tunneli analüüs (funnel analysis) aitab jälgida lehekülgede kaupa toiminguid, mida kasutajad tegema peavad, et mingit eesmärki täita (näiteks ostu sooritamine). Nii näed suurimaid tõkkeid ja saad vastavaid lehekülgi optimeerida.

3-astmeline raamistik kasutaja käitumise analüüsimiseks

Nüüd, kui on teada, milliseid käitumise analüüsi tööriistu on võimalik kasutada, tuleb välja mõelda plaan, kuidas neid nutikalt kasutada.

Kasutaja käitumisest täieliku pildi saamiseks pead oma andmeid strateegiliselt kasutama. Tuleb mõista kolme olulist asja:

  1. kanalid, mis toovad inimesi sinu veebilehele;
  2. takistused, mis võivad soovitud eesmärgi täitmist raskendada või sundida kasutajaid sinu lehelt lahkuma;
  3. konksud, mis suunavad neid mingit otsust langetama.

kanalid, takistused ja konksud

1. samm: ürita aru saada, miks inimesed sinu veebilehele tulevad

Et teada saada, miks kasutajad sinu veebilehele tulevad, pead mõistma, mis on sinu lehel olevad peamised infoallikad või funktsionaalsus, mida inimesed otsivad.

Hotjar-i tegevjuhi David Darmanin’i arvates on olemas kolme tüüpi veebikülastajaid:

  • Niisama sirvivad rändurid vaatavad lihtsalt ringi ega kavatsegi mingit toodet või teenust osta.
  • Sihikindlad kangelased on lehele tulnud ainult ühel põhjusel, milleks on kavatsus mingit kindlat toodet või teenust osta, vaatamata igasugustele takistustele, mis veebilehel esineda võivad.
  • Ebakindlad maadeavastajad kahtlevad, kas nad tahavad just sinu toodet või teenust osta.

kasutajate võrdsus

On väga ebatõenäoline, et sa võidad üle niisama sirvivaid rändureid. Ka sihikindlad kangelased on oma otsuse juba ära teinud. Seega tuleks keskenduda ebakindlate maadeavastajate mõistmisele.

Järgnevalt tuleb kasutada Google Analytics’it, et aru saada, mis on peamised kanalid, mille kaudu kasutajad sinu lehele satuvad ja mis on põhilised maandumislehed, mille kaudu kasutajad sinu veebi satuvad.

Vastavalt vajadusele võib kõige populaarsematele lehtedele kas Google Analytics’i või Hotjari küsitluse lisada, et kasutajatelt nende motiive uurida.

2. samm: Uuri, miks kasutajad sinu veebilehelt lahkuvad

Tulles tagasi 3-astmelise raamistiku juurde, mis uurib valupunkte, mis takistavad veebilehe külastajatel klientideks saamist, siis põhjusteks võib olla kõik alates väljanägemisest või sõnastusest ja lõpetades lihtsalt katkise funktsionaalsusega. Kasutaja käitumise analüüs aitab mõista, miks inimesed lehelt lahkuvad.

Ürita probleemsed kohad selgeks teha ja kasuta sessiooni salvestust ja kuumuskaarte, et seda uurida.

Selle asemel, et igal veebilehe alamlehel kasutajate käitumist uurida, tuleks ennekõike fokusseeruda probleemsetele kohtadele. Neid saab tuvastada Google Analytics’i abil. Enamasti on nendeks lehed, kus on kõige rohkem lehelt lahkumisi või liiga lühike lehe külastusaeg. Mis võib viidata mitmele põhjusele. Üks nendest võib olla see, et kasutaja leidis vajaliku info ülesse või siis vastupidi ei leidnud lehelt sisu, mida lootis leida.

Siis, kui on piisavalt andmeid kasutajate kohta kogutud, peaks olema selgesti nähtav, mida kasutajad klikkisid, lugesid, otsisid enne seda, kui nad lehelt lahkusid. Selle abil saab teha järeldusi selle üle, mis võib olla lahkumise põhjus ja vajadusel lehte korrigeerida. 

3. samm: Avasta võimalusi, kuidas ebakindlaid maadeavastajaid kindlateks klientideks muuta

Kõige olulisem on aru saada, miks inimesed oma meelt muudavad ja mis hetkel nad seda teevad. Sellele aspektile pööratakse tavaliselt kõige vähem tähelepanu, kuid sellest saab väga palju abi.

Teades, miks inimesed ümber mõtlevad, saad:

  1. Veel rohkem oma veebilehel olevaid tugevaid müügiargumente kasutada.
  2. Mõista, mis on sinu veebi kõige veenvamad osad, et rohkem kliente saada.

Et mõista “konkse”, mis veenavad teatud kasutajaid ostu protsessi lõpuni viima, pead mõistma, mis on nendel kasutajatel ühist, millisesse kasutajagruppi nad kuuluvad, mis neid sinu veebilehele tõi jms neile ühist.

Alusta kasutaja käitumise analüüsiga kohe

Meie Redwallis kasutame just sellist lähenemist. Nii loome veebilahendusi, mis on lõppkasutajatele mugavad ja arusaadavad ja seetõttu sinu ärile efektiivsed müügikanalid.

Kui vajad läbimõeldud kodulehte, kus tehakse aktiivselt ka kasutaja käitumise analüüsi, et müüki edendada, võta meiega ühendust telefonil 776 9222 või e-posti teel See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud..