Blogi teeb su nähtavaks

Blogi on üks parimaid asju, mida oma veebile lisada. See on teadmistekogu, mis näitab sind oma ala eksperdina ja toob uusi kliente.

Paku blogis asjalikku sisu

Blogiga on võimalik laiendada tavaline esindusfunktsooni täitev koduleht või elektrooniline tootekataloog millekski enamaks. Lihtne koduleht on ses mõttes piiratud, et olgu, saab selgeks, kes me oleme ja millega tegeleme. Aga sellega kontakt tihti piirdubki. Et rohkem huvi tekitada, tuleb läheneda kasutajakeskselt ja pakkuda kasutajale mingit väärtust, näiteks teadmisi või emotsioone.

Kaasaegse veebi (ja laiemalt turunduse) üks tõhusamaid toimimisviise on pakkuda reaalset sisu, mitte ümmargust reklaamijuttu. Passiivne sõnumite vastuvõtt ei toimi. Kasutajaid lihtsalt ei huvita. Pakkumine ületab nõudlust ja väga lihtne on otsida kuskilt mujalt seda, mis on kasulik ja huvitav.

Seega võib blogis pakkuda näiteks nõuandeid ja soovitusi. Lugejana saan midagi teada ja mulle jääb blogi autor/ettevõte kohe meelde, kui asjalik tegija omas valdkonnas. Usalduskrediit kasvab mitmekordseks ja ka tõenäosus, et hakkan kliendiks, on ka kindlasti suurem.

Toodete-teenuste tutvustused ja arvustused mõjuvad blogiartiklina sisukamana ja vähem pealetükkivad. Blogi eelis on nimelt ka lihtsam kõneviis ja inimnäolisus. On tunda, et teksti taga pole mitte anonüümne organisatsioon, vaid konkreetne inimene. Seda eriti siis, kui artikli autor on välja toodud.

Blogis ei pea kajastama ainult omaenda tegevusi. Saab rääkida ka valdkonnast laiemalt ja seeläbi tõmmata tähelepanu ka enda tegemistele. Teadmiste ja kogemuste jagamine ja valdkonna edendamine on üks kestvamaid mõju avaldamise viise ja hea autoriteedi kasvatamise võimalus.

Blogi on efektiivne, sest kestab kaua ja ulatub kaugele

Blogiartikkel võib ulatuda blogist kaugemale

Korralik sisu jääb sulle ajalises plaanis pikemaks ajaks kuulsust ja kasu tooma:

  • Juba tuttavad külastajad tulevad aeg-ajalt tagasi teisi postitusi lugema.
  • Populaarsed artiklid ei kaota enamasti veel niipea oma aktuaalsust ja tulevad aja edenedes otsingumootorites üha paremini esile. See toob ka esmakülastusi juurde.

Blogi levib ka ruumis hästi. Kord juba kirjutatud teksti saab kasutada ka mujal, näiteks:

  • sotsiaalmeedias,
  • erialaportaalides, -ajakirjades ja teistes blogides,
  • sisuturunduses,
  • konverentsi-ettekande või koolituse osana.

Kõik need on väga tähtsad sisenemispunktid sinu veebi. Suurema osa inimeste jaoks on tegelikult need infokillud, mis asuvad sinu veebist väljaspool, esimeseks kokkupuuteks sinuga. Nii et blogi on üsna tubli lead generator.

Nõuandeid blogi pidamisel

Blogi nõuab üsna palju aja- ja tööjõuressurssi. Keegi peab tekstid reaalselt valmis kirjutama. Hea teksti loomine ja levitamine võtab paratamatult oma aja ja jõu. Seepärast on täiesti normaalne, kui tekste kirjutab professionaalne kirjutaja. Ilmselgelt ei ole igaüks kõige peale meister. Oma ala hea spetsialist ei pruugi olla hea kirjutaja. Soovitusi, kuidas kirjutada head veebiteksti.

Blogi hakkab üldjuhul toimima mõne kuu jooksul, mitte kohe. Mõni üksik artikkel blogis tekitab pigem kahtlusi võimekuse ja teadmiste osas. Seepärast peaks blogisse postitama enamvähem regulaarselt. See hoiab ka püsilugejad ja fännid rahul. Muidugi võib mõni hittpostitus pikemat aega otsitulemuste tipu ümber tiirelda, aga blogi puhul on pigem oluline ühtlane tihe teemakäsitlus, mis hoiab kogu aeg teema pildil. Oodata ei ole midagi, hakka lihtsalt kohe pihta!

Kui blogil on kindel eesmärk olla abiks turundamisel, siis peaks teemad jääma kindlatesse piiridese. Näiteks kindla valdkonna tegemisi kajastavas blogis tundub valdkonnaväline pajatus kohatuna. Ei maksa edasi-tagasi sipsida, nii kaob fookus.

Seepärast tuleb ainult kasuks, kui teemad ja avaldamisgraafik on ette planeeritud ja läbi mõeldud – kellele, mida, millal ja milleks avaldatakse? Vahelduse mõttes võiks artiklid olla eri žanridest. Kui kõik postid algavad fraasiga “10 viisi, kuidas...”, siis läheb tuimaks. Tõsisemate teemade vahele äkki mõni konverentsi-külastuse ülevaade, teemakohane video uuendusliku töövõttega vms?

Rikasta teksti visuaalidega. Kasuta pilte, jooniseid, videosid. Igasugune pildimaterjal tõstab oluliselt artikli loetavust ja levikut.

Tuleb tegeleda SEOga. Tuleks teha näiteks märksõnade uuringut. Nii selgub, mis teemad ja märksõnad lugejaid huvitavad, mis fraase kasutatakse otsigutes. Ja siis muidugi tuleb kasutada neid märksõnu tekstides – eelkõige (vahe)pealkirjades. Muidu ei pruugi väärt artikkel lihtsalt lugejateni jõuda.

Jälgi kindlasti ka statistikat ja tee sellest omad järeldused, mis suunas blogi edasi arendada. Näiteks Google Analytics annab hea ülevaate, kust külalised tulevad, mida teevad ja kuhu lähevad.

Kus oma blogi üldse pidada? Põhimõtteliselt saab blogi iga veebilehe külge lisada. Kõige populaarsem blogimootor on WordPress, aga ka Joomla! sisuhaldusel ja kodumaisel Vool on blogi võimalus täiesti olemas.

Avaldatud blogiartiklit tuleb promoda sotsiaalmeedias. Sest jällegi – muidu ei pruugi huvilised sellest teada saada. Lisaks tavapärastele jagamisnuppudele on populaarsed näiteks tekstisisesed twiitimiseks esiletõstetud tekstilõigud, mis viitavad tagasi sinu blogipostitusele.Kiireks tviitimiseks eelmärgistatud fraas tekstis (InVision Blog)

Kui arvad, et tegu on tõesti hea ja olulise postitusega, pista see ka Mediumisse, viitega enda kodulehele/blogile (pisut muudetud kujul, et Google pahaseks ei saaks duplikaatsisu pärast). Medium on kõigile avatud tasuta avaldamisplatvorm, kus head tekstid saavad tõeliselt laia leviku.

Kõige selle juures tuleb silmas pidada, et oluline pole mitte suur külaliste hulk, vaid see, mis kasu külalistest tekib. Soovitavalt artikli lõpus võiks olla konkreetne üleskutse sinult midagi tellida, küsida, osta, uudiskirjaga liituda. Näiteks kui artikkel on blogi pidamisest, siis võiks siin lõpus olla üleskutse: võta ühendust, aitame blogi su veebilehele lisada!

 

Lisalugemist: